یزدفردا: دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: محوری‌ترین اصل در چرخه اقتصاد، تولید است و تولید در چرخه اقتصاد بر محور پیاده نظام است و آحاد جامعه باید در آن نقش داشته باشند.

به گزارش یزدفردا: سیداحمد عبودتیان امروز ۹ اردیبهشت ماه در جلسه فرمانداران و دستیاران مردمی سازی دولت در استان کرمان اظهار کرد: طبق اخبار دریافتی از استان، کرمان با الگوی جهادی یک مسیر موثر را شروع کرده است.

وی با اشاره به حضور در مراسم تشییع و سالگردهای سردار دلها و ارادت مردم نسبت به سیدالشهدای جبهه مقاومت بیان کرد: نسبت مردم با حاج قاسم همان نسبت مردم با انقلاب اسلامی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: حاج قاسم را باید بشناسید و این سردار شهید شاخص انقلابی گری و غیرانقلابی گری است و او در یک گروه و طیف نمی‌گنجد. حاج قاسم مثل انقلاب است و کالبد انقلاب در شخصیت این شهید است.

وی در ادامه با بیان این که مقام معظم رهبری منطقی دارند و سال‌ها نقشه راه انقلاب اسلامی را بر اساس آن سیر ترسیم کرده‌اند، گفت: البته این ذهن برگرفته از آیات و روایات تاریخ اسلام است. در واقع رهبری علی رغم دشمنی‌ها و کج روی‌ها، اسناد بالادستی را براساس سیر انقلاب اسلامی ترسیم می‌کنند و نقطه گذاری‌های سالانه‌ای برای دستیابی به اهداف کلان انجام می‌دهند و این نقاط به هم متصل هستند.

وی درباره شعارهای سال اظهار کرد: هدف رهبری این است که نقطه گذاری و ذهن‌ها به آن معطوف شود و ناظر به آن گفت‌وگو و مطالعه انجام شود تا تفکر عمومی ایجاد کنند و وقتی تفکر عمومی شکل گرفت، خواست عمومی ایجاد می‌شود و در نهایت به حرکت عمومی می‌انجامد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت تاکید کرد: شعارهای سال پلکانی با هم مرتبط بوده و با هم نسبت دارند و گلوگاه اول آن تبیین است.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی بعد از دفاع مقدس، تصریح کرد: رهبری از سال ۸۸ به دنبال این هستند که توجه مردم را به جنگ اقتصادی جلب کنند و بدانید اگر این مسئله را فارغ از جنگ بدانیم اقدامات ما موثر نخواهد بود.

عبودتیان با بیان اینکه دشمن به دنبال فروپاشی اقتصادی است، گفت: مقام معظم رهبری فقط بیان مسئله نمی‌کنند بلکه الگو هم می‌دهند و طبق آن نظریه مکتب انقلاب اسلامی را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید عنوان کرد: تاکیدات ایشان به این دلیل است که محوری‌ترین اصل در چرخه اقتصاد، تولید است و تولید در چرخه اقتصاد، بر محور پیاده نظام است و آحاد جامعه باید در آن نقش داشته باشند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت بیان کرد: رابطه تولید با افزایش ارزش پول ملی و مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم مستقیم است و بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

وی تاکید کرد: با تولید سیستم ایمنی اقتصاد تقویت می‌شود و علت تاکید بر جهش تولید این است که در آن عقب ماندگی داریم و در دنیایی که همه در رقابت هستند، جهش لازم است و رقابت در بازارهای جهانی بسیار پرسرعت است و حضور مردم برای سرعت بخشیدن به تولید الزامی است.

عبودتیان گفت: تولید با مشارکت مردم به این معنی است که برای رسیدن به جهش و جبران عقب ماندگی، عامه وارد میدان شوند. باید الگوهای موفق را به مردم معرفی کنید.

وی با طرح این سوال که نسبت مردم با شعار سال چیست؟ گفت: تلقی بسیاری از کارکنان دولتی از حضور مردم همان بخش خصوصی است البته نمی‌گویم بخش خصوصی از مردم نیستند بلکه بخشی از مردم هستند اما توده مردم نیستند و عده‌ای نظرشان این است که مردم در تامین سرمایه می‌توانند کمک کنند و عده‌ای می‌گویند که مشارکت مردم مهم است ولی قائل نیستند که تنها مسیر جهش تولید و رشد اقتصادی، مردم هستند.

وی با اشاره به تجربه موفق چین و هند در مردمی سازی اقتصاد عنوان کرد: باید موانع تولید را رفع کنیم و با سوداگری مقابله و مضرات اقتصاد غیرمولد را به مردم بگوییم و فرهنگسازی لازم برای حضور مردم در اقتصاد مولد صورت گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا